עופר בן שמואל

האיש למשימות מיוחדות | ממנהל סמכותי למנהל אישיותי

לקראת קריירה חדשה כמרצה חיפשתי מומחה תוכן בנושא בניית הרצאות ורבים המליצו לי על איל אלטויל,מיד בפגישה הראשונה הבנתי שמדובר במקצוען שלקח את החומרים לתסריט מעולה שישמש להרצאתי, אהבתי את המפגשים המועילים ואת הניווט של אייל בדרכו המיוחדת לתוצאה הסופית,מומלץ ביותר..תת גונדר עופר בן שמואל

אייל אלטויל עופר בן שמואל

תקציר ההרצאה

לנהל ארגון ולפקד על אנשים זאת משימה לא פשוטה.
תת גונדר (בדימוס) עופר בן שמואל פיקד בהצלחה רבה על שלושה בתי כלא, שכללו אלפי אסירים, סוהרים ועמד בפני סיטואציות ניהוליות קשות ומורכבות. שום דבר לא הכין אותו אל משימת העל אליה נקרא מספר שנים לאחר מכן שבה נדרש לפקד על כלא מעשיהו שבו מלבד הניהול השוטף, כלואים בו זמנית נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר שביטחונם מוטל על הכף. משימה ניהולית מאתגרת ומלאת לחצים מאין כמותה, שבה כשל או טעות הקטנה ביותר עלולה להשפיע לא רק על היחידה הארגון אלא על המדינה והעולם כולו.
בהרצאתו הייחודית מספק עופר הצצה נדירה ומרתקת לעולם הקשוח של בתי הסוהר וההתמודדות עם מערכת מורכבת, מצבי קיצון, כאוס וחוסר וודאות שבה נדרשים לדריכות של מ 0 – 100. דרך סיפורים מרתקים מביא עופר נקודת מבט שונה וייחודית של מנהיגות המעדיפה ניהול שלא מתוך סמכות אלה מתוקף האישיות והכל תוך שהוא מספק תובנות ניהוליות.

בהרצאתו הוא מספק תובנות וכלים:
• תמונה על כליאת אח״מ במדינת ישראל.
• כיצד ניתן בעולם תוכן ניהולי מורכב ורגיש להוביל ארגון ואנשים להצלחה מתוקף האישיות במקום מכוח הסמכות.
• מה נדרש כדי להצליח במשימות על.
• מדוע תשתית ניהולית המבוססת על ערכים ויצירת ערך גורמת לחדוות יצירה שמתבטאת בתוצאות והישגים.
• כיצד קביעת אסטרטגיה ועמוד שדרה ניהולי מסייעים להצליח במשימה ולהתגבר על מכשולים.

עפר בן שמואל, 58 , נשוי ואב לשלושה, תושב בנימינה. בעל ניסיון רב בהובלת אנשים ורתימתם לביצוע משימות באופן מיטבי על בסיס ערכים חזון והשראה.
בתפקידיו הבכירים בתחומי הפיקוד על בתי הסוהר, המטה וההדרכה הוביל וקידם תוכניות חדשניות ויצירתיות שסייעו לארגון בשיפור התרבות הארגונית ועמידה ביעדיו.
בין שלל תפקידיו שימש עפר כראש מנהל הדרכה של שב"ס והוביל את תוכנית "דרך ערך" לגיבוש ערכי הארגון והטמעתם, הוביל את מרכז המנהיגות הארגוני ופיתוח מנהלים בשיתוף להב ואוניברסיטת תל אביב.

בנוסף עמד עפר בראש מנהלת הפרוייקטים של שב"ס בתקציב של כשני מיליארד ש"ח, שתכליתה שיפור תנאי המחייה של האסירים. במסגרת זו גיבש עפר את התוכנית האסטרטגית של שב"ס לשנים הבאות. בטרם פרישתו מונה לראש צוות חשיבה ארגוני בהתמודדות עם נגיף הקורונה וגיבוש תוכנית של "היום שאחרי".
עפר, בוגר תואר שני במדעי החברה, בוגר המכללה לביטחון לאומי )מב"ל(, בוגר קורס דירקטורים, ומוסמך בלימודי ייעוץ אירגוני מבר אילן ( Birad ) ותוכנית להב לפיתוח מנהלים
אוניברסיטת תל אביב וקורס דיירקטורים.

שליחה באמצעות ווטסאפ