האם הקהל יוצא מההרצאה שלכם עם כלים שישרתו אותו ביום יום?
הרבה מאוד מרצים מבססים את ההרצאה שלהם על סיפור חייהם, על זה הם שמים את הדגש וסביב זה הם בונים את הערך עבור הקהל.
הרצאה שכזאת היא מצד אחד מעניינת ותגרום לקהל בסוף להגיד למרצה "וואו, הסיפור שלך מדהים, איזה דרך עברת! כל הכבוד" אבל כשהוא יילך הביתה הוא יגיד לעצמו "אבל איך אני מיישם את זה בחיי?! מה יצא לי מההרצאה הזאת" (או בשפת ההרצאות what's in it for me?).
לעשות מעבר מהסיפור שלכם לסיפור של הקהל ולחיים שלו, מצריך לספק להם כלים חזקים ועוצמתיים שיאפשרו להם להשתמש בהם בזמני משבר ואתגר שהם חווים, וישנו את חייהם לטובה! הכלים הללו קריטיים להצלחת ההרצאה שלכם!
אז איך מזקקים כלי שייתן ערך לקהל? בעזרת מספר שלבים:
1. לוקחים אתגר שאתם התמודדתם איתו.
2. בודקים מה עזר לכם להתמודד עם האתגר ולצאת לדרך טובה יותר.
3. בודקים כיצד הכלי שהיה לעזר עבורכם יכול לשמש את הקהל ביום יום שלו, ולשנות את חייו לטובה, ומנגישים לו את זה.
4. מחפשים איזה שהוא תרגיל או כל הנעה לפעולה שבאמצעותה אפשר לגרום קהל לחוש את הדבר כאן ועכשיו.
לדוגמא:
1. אני התמודדתי עם סביבה לא מפרגנת ומורידה, ששמה ברקס לכל פעולה אותה רציתי לעשות, וסיפרה לי 'כמה לא אצליח' וכמה 'כדאי לי לסגת מהרעיון'.
2. מה שעזר לי להתמודד (הכלי) היה לשים להם גבולות ברורים, לשמור מהם מרחק, או להרחיק את האנשים האלו מחיי במצבים קיצוניים יותר. כתוצאה מכך הרגשתי משוחרר, יכולתי לקדם את המטרות שלי, ופיניתי מקום לחיוביות ולאנשים שמרימים אותי.
3. (אומר לקהל) בחיים אתם יודעים הכי טוב מה אתם רוצים, האיש הכי נכון להקשיב לו הוא אתם! אם אתם מרגישים שאתם נמצאים בסביבה או עם אנשים שגורמים לכם להתרחק מהאמת הפנימית שלכם, ומעכבים אתכם מלהתקדם אל המטרה, תדאגו שלא יהיו בסביבתכם, או שיהיו שם בתנאים שלכם. מיצאו את האנשים שמפרים ומעצימים אתכם ושמרימים אתכם בדרך להשגת המטרה.
4. תרגיל – תעשו רשימה של 3 אנשים שאתם מרגישים שמורידים אתכם, ולידה זה שלושה אנשים שמפרים אתכם. רשמו מהם הגבולות שאתם שמים לאותם אנשים מורידים, ואלו אנשים כדאי לשמור מהם מרחק בחייכם.
דוגמה נוספת לכלי ולשימוש בו נתתי בוידאו המצורף כחלק מהסדנה שלי "פשוט לכתוב הרצאה!" עבור גיבורי ה 7.10.
אל תסתמכו רק על הסיפור האישי שלכם! תנו לקהל ערך שישרת אותו ביום יום, זה מה שעושה הרצאה לעוצמתית ומצליחה!