איך ליצור הרצאה מגוונת ולא מונוטונית!

"אנשים ישכחו מה אמרת, אנשים ישכחו מה עשית, אבל אנשים לעולם לא ישכחו איך גרמת להם להרגיש" (מאיה אנג'לו).

אחת הדרכים הכי אפקטיביות להפוך טקסט לורסטילי, מלא בגוונים, ושיגרום לקהל לעבור מסע רגשי עוצמתי, הוא להבין שהטקסט הוא אף פעם לא על מה אנחנו אומרים, אלא על איך אנחנו אומרים אותו.

נכון, מילים הן כלי התקשורת שלנו, באמצעותן אנחנו מביעים את עצמינו ביום יום, וכמובן גם מעבירים את המסרים שלנו על הבמה, אבל חשוב להבין שאנשים אומנם מקשיבים למילים, אבל הם קולטים וחווים את מה שהן גרמו להם להרגיש.

קחו למשל סרט/סדרה/הצגה ממש טובה שיצאתם ממנו/ה, כאלו שנפעמתם ממש, כמה מילים משם אתם זוכרים? סביר להניח שלא המון, אולי ציטוט כזה או אחר. מה שנחרט בכם הוא התחושה החזקה, הדברים שנאמרו בצורה עוצמתית וחלחלו עמוק ללבכם ולנפשכם.

הנה עוד דוגמא:

תחשבו על ויכוח סוער עם בן או בת הזוג, נניח שהמילים שבהן השתמשת,/ה הן: "את/ה לא בסדר, כמה פעמים אמרתי לך להשאיר את השולחן במטבח נקי! ואת/ה פעם אחר פעם מלכלך/ת ולא מעביר/ה סמרטוט, את/ה לא סופר/ת אותי!".

אמנם המילים שנאמרו מתייחסות לניקיון, אבל מה שחווה הצד השני בדרך ובטונים בה נאמרו הדברים זה האשמה וביקורת, וזה העניין החשוב.

אז איך עושים את זה? איך גורמים לקהל לחוות את המילים בצורה שתעורר בהם השתהות ותגרום לחוויה שתצרב בהם ותשאר איתם זמן רב?

בשתי דרכים עיקריות:

א. מבינים לעומק בסיפור הספציפי אותו אתם מספרים, מה המצב הרגשי בו הייתי בזמן שהסיטואציה קרתה ומה החוויה אותה חשוב לי להעביר (או של מי שעליו מסופר הסיפור).

ב. מייצרים פעולות שיגרמו לקהל להבין את התחושות אותן חוויתי בעבר והופכים אותן למצב הרגשי בו אני נמצא כעת.

למשל:

אני מספר סיפור על כך שהייתי בבר, שתיתי עד לא ידע, התחלתי לעשות שטויות, לריב עם אנשים, לצרוח, להשתולל ולשבור דברים.

החוויה והמצב הרגשי שארצה להעביר הם של:

– אובדן שליטה!

הפעולות שאעשה כדי להעביר זאת באמצעות המילים ולגרום להם לחוות את זה יהיו של:

– תוקפנות
– טונים גבוהים
– שפת גוף אלימה

ועוד…

כאשר תפעלו בצורה הזאת (וחשוב לנתח כך כל סיפור בהרצאה!), ההרצאה שלכם תהיה מגוונת, מלאה בתחושות ורגשות שונים, תעבור לקהל בצורה עוצמתית, תגרום להם להיות אתכם בסיטואציה שקרתה בעבר ולחוות אותה בכאן ועכשיו! ותיצור עבורם חוויה בלתי נשכחת הרבה אחרי שיצאו מההרצאה.

לסיכום, כאשר אתם מציגים טקסט לקהל, אתם צריכים לחשוב הרבה מעבר למילים, אתם חייבים להבין מה אתם רוצים שהקהל יחווה, אילו תחושות אתם רוצים להעביר אליו, שם נמצאת ההרצאה באמת, זהו סטוריטלינג עוצמתי! המילים הן רק החוט המקשר.

שליחה באמצעות ווטסאפ

האתר עושה שימוש בקובצי Cookies לצורך תפעולו התקין, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח שימושים והתאמת פרסום. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. לפרטים נוספים ראה מדיניות הפרטיות.